Alla inlägg under september 2012

Av Näslund - 30 september 2012 23:35

Kollade igenom lite bilder från förra helgen då vi var till Alfta och hälsade på. Trevligt hade vi ialla fall. Träffa älskling familj och även hans kusin från L.A.   

   

 

 

Men på tal om något annat så såg jag och älskling en film som var väldigt bra ikväll som heter

"Allt för min syster". 

Den var verkligen väldigt gripande och man kunder verkligen inte låta bli att fälla en tår i slutet. 

 

 

Handling; Hur långt är man som förälder beredd att gå för att rädda livet på sitt eget barn? Denna fråga ställs Brian (Jason Patric) och Sarah (Cameron Diaz) Fitzgerald inför gång på gång. Deras dotter Kate (Sofia Vassilieva) får vid två års ålder diagnosenleukemi. Hon förväntades inte överleva, men hon får uppleva sin 15-årsdag. Men allt är tack vare Kates lillasyster Anna (Abigail Breslin) som är en perfekt medicinsk donator till Kate. Elva år gammal fattar Anna ett drastiskt beslut om att hon inte vill vara donator till Kate mer hon vill bestämma över sin egen kropp hon skaffar en advokat och stämmer sina föräldrar. Åtminstone vill hon ha rätten att bestämma själv. Hennes beslut kommer att vända upp och ner på hela hennes familj! Men Anna förstår att detta beslutet kan leda till Kates död.

 

 

Av Näslund - 30 september 2012 01:49

Kände att jag behövde ta en dusch innan det var dags för sängen. Så beslöt mig fast klockan var halv ett på natten att duscha, så skönt och behövligt det var. Sen gjorde jag en ansiktsmask med så nu är jag ren och fräsch. Borde fixa mina fötter en dag med. Beställa frisör tid så jag kan få klippa bort mitt fula hår som är så slitet. Och sen färga det med så man kan känna sig snygg igen. :) var länge sen man gjorde de. ? Hade gärna med velat boka en massage tid hos en riktigt bra massör så jag kan få förhoppningsvis lite bättre rygg. Mindre ont. Men har inte de pengarna eftersom vi har massa annat som vi läre köpa.. Önskar man hade vunnit på spel någon gång så man kan göra massa saker som min kropp skulle må bra av. ?

Av Näslund - 29 september 2012 14:12

Håller på att fundera ut vad man ska ge i julklapp till släkten/familj. Är sugen på att ge något som är värt mer än det som är köpt. Alltså något hemmagjort. Funderar på ljus, badsalt/-skum m.m
Är även sugen på att baka men har ingen jäst hemma och orkar inte gå ut och handla. :( man bli så deprimerad av detta väder.
Hoppas på att snön bara kommer till julafton och nyår.

Av Näslund - 22 september 2012 11:50

Dagarna spenderas i Alfta och hälsar på älsklings familj och även kusinen från L.A
Väldigt trevligt, igår blev det lunch (smörgåstårta) i stugan i det fina vädret och idag regnar det. Så får se vad som händer idag. Var ju en idé att sova över en natt i stugan. Med älskling, hans bror, morfar och kusin.
Var ute i skogen igår och plockade trattkantareller med älsklings fam och kusin. Trevligt de ju :)

Nu sitter jag och älskling framför brasan i hans föräldra hem. Blir till att duscha och göra sig klar sen!

Av Näslund - 19 september 2012 22:00

Dagen idag har mest bestått av att tvätta massa, orkade varken plugga eller städa.. Så får ju göra det imon och sen blir de ta med sig boken till Alfta när vi åker dit imon.

Träffa philips kusin från USA så ska bli kul!   

Igår hade jag och älskling varit tillsammans i nästan två år, nämligen 22månader! Tiden går väldigt fort ibland, men vad gör det när man är med den man älskar mest av allt på hela denna jorden än så länge. ;)

 

Här nedan är två av mina favorit låtar;

  1. Celine Dion- Because you loved me.
  2. Ron Pope- I don't mind if you don't mind

 

 

Av Näslund - 16 september 2012 22:46

Haft en trevlig helg med massa pratande och trevligt sällskap av kompis. I fredags blev de sova över i stugsund till lördags och sen åka in till stan var meningen för att kolla på Erikshjälpen. Men kom de nån buss tro? Nej eller ja 40 min sen....... Så då var de inte lönt att gå dit för kolla i 10 min direkt. Skulle sen åka och handla på öob och då kom vi till e-center 17 min efter stängning så det var inte min dag i lördags alls..... Blev sen middag Mexikansk chiligratäng med klyftpotatis m.m
Natten till idag sov E över hos oss och blev massa spela kort och ha trevligt medans älskling har suttit vid datorn i stort sett hela helgen......

Av Näslund - 13 september 2012 17:39

Fick för mig att baka massa igår, och bäst att göra de när man har orken. Blev en variant på drömmar, hittade på lite av de. Negerbollar och risbollar bakades också. Härligt med de ljuvliga dofter som kommer när man bakar. Synd att man inte kan fotografera med doft.

Av Näslund - 10 september 2012 23:15

Nu var det ett tag sedan man var här inne och skrev, har inte glömt bort er men har haft mycket pluggande och annat.

Pluggar ju upp Ma 3B (C), Religion 1 (A) & Svenska 2 (B) på distans denna terminen fram till jul. Sen har vi nyligen flyttat till större med. Skönt med ett extra rum och billigare. Ett plus med är att vi har ett eget trapphus. De senate dagarna har även faxeholmen varit här och fixat diverse grejor, har t.ex fått ett splitter nytt kylskåp eftersom den andra inte funkade. Ett plus är att den drar mindre ström än de gamla och att det är strörre. Hade dock önskat att man hade en betydligt större frys med. Med tanke på att vår frys är smok full med saker......Alltid.....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Blir även till att beställa Årets Blossa Glögg 2012;

Yuzu Ingefära

En höglänt och frostbiten sluttning i ett avlångt land i fjärran östern. Långt bort från allt vad glögg heter. Här växer yuzufrukten vilt – och har så gjort sedan samurajernas dagar. 800 mil bort möter för första gången den japanska frukten svensk glöggkultur. Och här, i vårt lika frostbitna och avlånga land i väst, står den nu klar att avnjutas. Resultatet av det osannolika mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. En lika utsökt som välbalanserad starkvinsglögg med yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin – en smak som samspelar väl med ingefärans kryddighet.

      

Presentation


Hej! Jag heter Veronica och bor tillsammans med min sambo och vår underbara katt Tequila & våran dotter Nellie, som föddes 27/3-13!


Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards