Alla inlägg under november 2012

Av Näslund - 30 november 2012 22:00

Fick för mig att jag skulle baka tryffel och de blev två olika smaker, den ena blev Chili och den andra med Baileys smak. Båda blev ialla fall  väldigt goda, men sen bakde jag även Dammsugare med julsmak som blev väldigt uppskattade av min sambo de med. Var ialla fall inte någon enkel kaka kan ju säga såhär att de var mycket enklare att baka en Princesstårta som sägs vara en av de svåraste tårtorna som finns att baka.. 

 

 

 

Julmysigt i vardagsrummet<3

 

 

Av Näslund - 29 november 2012 22:00

Har ialla fall äntligen hittat två av tre de jultvålar av tillverkaren Gunry (www.gunry.se/), hittade Apelsin/Nejlika & Pepperkaka och min favorit av de två är Pepparkaka för den doftar verkligen jul. Men hittar verkligen inte Polkagris, har letat på Ö&B, Ica Kvantum, Dollarstore m.m Blev så besviken att jag inte hittade den. Verkar som den har gått åt fortast av de tre. Tråkigt tycker jag då jag vela ha den med. Menmen.......

 

Av Näslund - 28 november 2012 22:09

Dagarna går och nu är det inte alls långt kvar tills första Advent, känns lite skrämmande att tiden går så fort. vet inte heller om jag direkt har haft någon julkänsla innan idag när snön kom. Har satt upp alla julsakerna redan och är väldigt nöjd med hur juligt vi har det men är ändå något som saknas. Tänkte baka vanliga lussekatter i helgen och inviga min snygga underbara hushållsassistent. En snygg Bosch Styline Colour. 

 

Fick även för mig idag innan Bonde Söker Fru att baka en mjuk pepparkaka, som jag blev sugen på. Plus att de är sen en ingrediens som jag behöver när jag ska baka en annan grej i helgen. 

Har även nu en stjärna i det fönstret där de står en vanlig lampa på bilden i V-rummet.  


Arbetsrummet  

       


Av Näslund - 18 november 2012 22:15

Hade lite släktingar på besök när de firade att jag fyllde tant, var verkligen trevligt. Blev en del baka till dagen men så klart värt det. Det blev tyvärr ingen tårta som blev bakad denna gång eftersom jag tänkte lite praktiskt. Och en tårta mår inte bra av att stå framme i stort sätt hela dagen och inte heller bra av att åka in och ur kylen. Så bakde cupcakes, Baileyskaka, Amerikans Citronmarängpaj, Napoleonhattar m.m 

 

 

 


Av Näslund - 13 november 2012 23:51

Idag är det inte vilken dag som hellst utan min 20-års dag. Dagen började med att bli väckt av världen gulligaste sambo med frukost på sängen och paket. ;) Fick fyra små dessert skålar av älskling, sen sallads bestick i trä av älsklings mormor. Sen med posten fick jag ett armband i gröna stora stenar av min kusins mamma, i Skåne.
Runt 14-15 tiden blev det en fika på Tewes konditori på stan, mums!
Sen underbart god middag, ungsbakad fläskytterfilé, blommig potatis & rödvinssås med chili/kakao och så klart "egen" köpt mousserande vin från bolaget. ;) Fick till och med ett grattis av kvinnan som satt i kassan. :)
Närmare bestämt så blev dagen lyckad. Bortsett från att nu är man tant!! ;))
Men firande blir det mer av på söndag då man har lite mer festligheter för nära och kära!! ;) Så kommer bli mycket att baka och så tills dess!! Men nu säger jag god natt<3

 

Presentation


Hej! Jag heter Veronica och bor tillsammans med min sambo och vår underbara katt Tequila & våran dotter Nellie, som föddes 27/3-13!


Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards