Alla inlägg under februari 2013

Av Näslund - 28 februari 2013 14:30

Kände för att baka en sats kanelbullar, men tänkte först att jag skulle baka en halv sats med en annan smak men när jag väl skulle göra dem så orkade jag inte så då blev de bara vanliga kanelbullar. Men de är lika goda de med. De blev verkligen  helt perfekta, luftiga, mjuka och mycket goda. Tänkte på att vill jag baka får jag göra de nu när jag har tiden att göra det.. Kommer inte ha så bra med tid framöver. Har viktigare saker att göra då än baka och sitta vid datorn. 

 

 

 

Av Näslund - 27 februari 2013 11:30

Var till Bm idag på kontroll och allt såg bra och bebisen har sjunkit ner där den ska ligga nu. (Är i vecka 35).

Så nu är det inte alls lång tid kvar till vi får träffa våran bebis! ;)<3

Skulle även ta spruta idag, eftersom jag är RHD Negativ 0. Väldigt ovanlig blodgrupp dessutom, men måste ta sprutor så att jag inte stöter bort barnet.. Om de nu skulle visa sig att barnet är positivt som troligen är rätt stor chans att de är för de är det vanligaste. Men mitt SF-mått hade inte ändrats på två veckor så fick en tid till hos BM nästa vecka (6;e Mars). Och skulle då kolla igen om det ändrats något eller om de är så att hon inte kan mäta länngre för att barnet har sjunkit ner där de ska ligga.   

 

Fick även veta att jag fick en kusin idag vid 23,17 tiden, härligt! :D

 

 

 

Av Näslund - 14 februari 2013 21:54

Trodde nästan dagen idag skulle bli helt förstörd med tanke på att vi varken hade kommit på något att äta och att vi hade tvättat till klockan 04.00 i natt. Bakade även Kärleksmums och skura badrummet i natt i väntan på tvätten!

Men de vände faktiskt när älskling beslöt sig för att åka och handla vid halv sex tiden. Sen fick jag även oväntat en Röd Ros av honom med.. Första gången man ens får blommor av honom, och sen lagade han även god mat. Entrecote, klyftpotatis, sallad & vitlökssås. Hade gärna haft ett glas champange eller ett glas vin till. Men de blev det inte denna gången. 

Har varit lite deppig nu idagarna innan Alla hjärtans dag p.ga av att vi inte har haft de pengarna som jag hade önskat så man hade kunnat hitta på något mer mysigt såsom att åka bort över natten på spa på Orbaden eller kanske ännu längre bort.. Men då kommer problemet att ekonomin inte alls är den bästa.. Älskling fick ialla fall, en Merci (choklad-ask), gelehjärtan & en mus att ha på nyklarna. 

Hoppas på att vi har bättre ekonomi till nästa alla hjärtans dag eller ja hellst så fort så möjligt så man kan hitta på saker... 

 

Men nog om det, nu är det inte lång tid kvar tills vi får se vår älskade krabat. En aktiv sådan är de med. Förhopningsvis har vi h*n hos oss om två månader!   

 

 

 

 

 

Av Näslund - 12 februari 2013 21:45

Fick trevligt besök idag såhär på Fettisdagen, en vän man inte träffat på några veckor. Blev en del prata och såklart måste man ju äta Semla såhär på Fettisdagen och en slät kopp faffe på det. Såklart så var semlorna hembakade.. Mycket godare än köpta.   

 

Av Näslund - 11 februari 2013 14:13

Har hänt en del saker här den senaste tiden, har gjort om lite hemma. Köpt lite nya mattor vilket var ett suveränt klipp. Och snyggt blev det med.   

Dagarna går frammåt men finns inte mycket vi gör. Är klar med skolan så har varit arbetssökande nu sen mitten av Januari eller ja slutet ialla fall... Väntar på att jag ska få ett möte fortfarande. Skulle fått ett inom 5 arbetsdagar men har snart gått 3 veckor.. De är inte allas snabba på AF ibland alltså.. 

Presentation


Hej! Jag heter Veronica och bor tillsammans med min sambo och vår underbara katt Tequila & våran dotter Nellie, som föddes 27/3-13!


Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards